‘’Mij niet bellen!’’ is een uitspraak van tv-persoonlijkheid Martien Meiland. Wellicht dat u deze uitspraak niet kent, maar op het gemeentehuis van Putten kennen ze deze volgens mij wel.
Het maakt niet uit of het nou gaat om een e-mail, een telefoontje of een melding via het digitale e-loket. En het lijkt ook niet uit te maken aan wie het verzoek tot contact gericht is. Regelmatig verzuimt de gemeente om contactverzoeken netjes op te pakken en af te handelen.Keer op keer verbaast de fractie van Wij Putten zich erover hoe vaak inwoners van ons dorp vertellen dat zij meerdere malen contact hebben proberen te zoeken met de gemeente, maar dat zij niets terug horen
En nu zullen we dit soort dingen vanuit onze privésituatie misschien allemaal wel herkennen. Dat berichtje op WhatsApp van je broer of beste vriendin dat al dagen onbeantwoord is. Of de gemiste oproep van de buurvrouw die je nog niet hebt teruggebeld. Niet netjes misschien, maar dat is ieders persoonlijke zaak. Van een gemeente verwacht je toch een professionelere houding. Zeker als in het coalitieakkoord staat geschreven: “een goede dienstverlening door de gemeente is van belang voor het vertrouwen dat de inwoners in het algemeen in hun overheid stellen.’’
Wij Putten schrijft met enige regelmaat een column voor Puttense Zaken. Deze keer is het de beurt aan Joyce Kamphuis, raadslid Wij Putten.