Ingezonden brief: De klant is koning?

De klant is koning, maar wie zijn wij? Ik ben een supermarktmedewerker en dat doe ik met veel plezier. Nee, ik heb geen hbo studie hoofd maar hou van aanpakken, doorwerken en knallen. Ik zorg elke dag met plezier voor een mooie goed gevulde winkel waar u als klant uw eten, drinken en andere lekkere en leuke dingen koopt. 

En daar gaat het nog wel eens mis. Want u als klant heeft soms totaal geen begrip voor ons als medewerker

Want ach, zo’n vakkenvuller wat weet die daar nou van!

Of die kassamedewerker? Ach, die zit toch alleen maar de hele dag de boodschappen weg te schuiven of staat te hangen op het zelf scanplein. Maar ook wij zijn gewoon leuke, gezellige mensen die het werk wat we doen zo leuk vinden, die de vragen met een glimlach beantwoorden en u zelfs graag naar het juiste pad brengen. 

Maar u als klant? 
Soms gaat het echt totaal mis, worden mensen boos, omdat er een product niet op voorraad is, het brood er nog niet is, de actie uitverkocht of u een controle krijgt op uw zelf gescande boodschappen. Want waarom wordt juist ik eruit gepikt? Tja, helaas kunnen wij ook niet altijd alles goed doen. 

Maar wat we kunnen doen, doen we met plezier. Dus mijn vraag aan u als klant. Wilt u ons ook eens helpen door begrip te tonen voor de situatie? Geef ons eens een complimentje, in plaats van iets negatiefs. Immers, wij doen ook ons best. Want de klant is koning maar wie zijn wij dan? 
 
Alvast bedankt. 
Een supermarktmedewerker!

De redactie behoudt zich het recht om ingezonden brieven te redigeren, in te korten of niet te plaatsen. Plaatsing betekent niet dat de redactie de mening of de opvatting van de schrijver deelt. Bijdragen dienen voorzien te zijn van naam afzender. Reageren op deze ingezonden brief? Stuur een email naar [email protected].
Foto: Pixabay